Novela legislativy : Uzavírání smluv po telefonu

Přijměte prosím informaci, že od 06.01.2023 dochází ke zpřísnění uzavírání spotřebitelských smluv během telefonického hovoru. Podnikatel má povinnost sdělit na začátku telefonního hovoru spotřebiteli svoji totožnost, případě totožnost jiné osoby, v jejímž zastoupení jedná, a obchodní účel hovoru. Nově má podnikatel povinnost potvrdit spotřebiteli telefonickou nabídku v textové podobě. To znamená, že mu nabídku zašle například elektronicky e-mailem nebo dopisem. Spotřebitel si tak může na základě získaných informací uzavření smlouvy rozmyslet. K tomu, aby byla smlouva platně uzavřena, je pak zapotřebí, aby spotřebitel nabídku přijal, a to buď standardně podpisem papírového vyhotovení, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS). V opačném případě není spotřebitel smlouvou vůbec vázán. Zákon specificky nestanoví, do kdy může spotřebitel takto obdrženou nabídku přijmout. Mělo by k tomu však případně dojít v přiměřené době. Nabídka může být i časově omezená ze strany podnikatele. Smlouva začne platit teprve poté, co je podnikateli doručeno přijetí nabídky. Jestliže podnikatel nesdělí spotřebiteli na začátku hovoru svoji totožnost a případě totožnost jiné osoby, v jejímž zastoupení jedná, a obchodní účel hovoru, dopustí se přestupku, za který může být uložena pokuta až do výše 5 000 000 Kč.

Přihlásit se k odběru novinek

Chcete mít přehled o nových tématech z ICT průmyslu?
Staňte se naším členem a nic vám neunikne!

Stát se členem